söndag 29 april 2012

Lörd och Söndag


Lördagen började soft med en härlig frukost i solen på min balkong .
Jag jobbar vidare på mitt skapande av lattemönster... och det blev en liten alien..




Sen begav jag mig ut i solen för att åka till jobbet för att fixa med sorterandes av bokföringen. Jag tog min apelsin färgade hatt dagen till ära... premiär tur.
Solen lyste fint på mig på vägen till T-banan.
Väl på jobbet fixade jag i ordning för att ta tag i dagens jobb, siktar på att bli så klar som möjligt till på måndag. Så det
Är bara att köra på.




Efter ett par timmar började det kurra i magen och jag kikade på klockan och oj vad tiden hade flugit i väg.... Tiden går fort när man har roligt...
Så jag bestämde mig för att ta en välförtjänt paus och promenerade ner till Kungsträdgården för att kika på körsbärsblommorna som slagit ut.
Det är så vackert, synd att det är över på ett kick.




Bestämde mig för att lunch i nya Mood gallerian och hittade denna trevliga restaurang, Vigårda ett mysigt och genuint snabbmatsställe med bra råvaror.




En vacker meny och så här beskriver dom sig.
"Hej!
Vi är tre kockar som gillar god mat, schyssta råvaror, bondgårdar, åkrar och grönsaksland.
Som många andra tycker vi om att äta snabbt ibland, och har därför länge funderat på att öppna en snabbmatsrestaurang. För oss är det viktigt att maten är äkta med ett tydligt ursprung och att råvarorna är goda. Resultatet är Vigårda Barbeque. Här grillar vi all mat över en stor träkålsgrill; enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Svårare behöver det inte vara. Det här gillar vi – hoppas att ni också gör det!
Välkomna önskar Melker, Danyel och Jonas"




Sen promenerade jag tillbaka och körde på till klockan var 20.
Väl hemma blev det en lättare middag och kikade en stund på Tv.
Sorterade lite kvitton till 24 och stupade sen i säng.




Det blev frukost inne på söndagen för solen var inte lika pigg som jag denna morgon... Fick med mig en liten påse hem i lördags och den ska jag ha på mig i dag... Dom kommer att passa super till dom fina helgen från Sand när det blir lite varmare.




Väl i hopp packad satte jag mig på väg in till jobbet, det var super att vara där för då är det inget annat som lockar...
Fade to Grey var klädseln för dagen för utom hatten då som är ett kollektions prov för hösten på Day.
Väl på jobbet så var det bara att sprida ut sig på bordet och köra.




Det blev en snabblunch efter ett par timmar och sen ut i solen.
Sprang på Mumin påGgötgatan, köpte en late och en bulle och promenerade ner till Slussen och satte mig i solen.
När jag satt där och njöt både av Bullen och av solen kom en kille cyklandes fram han hette Geoffery Galliato och förklarade att han cyklade mellan helsingforrs och Tyskland och samlade street foton för sin sida www.geogaliotto.com (den är under ombyggnad just nu) och undrade om han fick fota mig och visst. Passade på att fota honom till min blogg.
Vi satt i solen i och pratade en stund sen cyklade han i väg.
Promenerade in till Kungsan där dom dansade gammeldans.




Efter ett par timmars jobb tog jag en promenad hem till S, tänkte att det var bättre att sova där för jag ska på magnetbehandling i morgon och kanta det lite soft på morgonen. Mina gammal loafers från Vagabond fick komma ut och lufta sig, köpte dom när jag och Aris skulle åka till Rom fick det i alla hjärtansdags present när vi var tillsammans. Tänkte att dom skulle vara bra att promenera i. Njöt av solen och Stockholm som är så vackert.



Har varit så sugen på fajitas så jag gick förbi Helénskrog och beställde en att ta med, mumsade glupskt i mig allt och kikade på Tv en stund innan jag slocknade gott efter helgens pappers jobb.

- Posted from my iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar